laatste stukjes - Reisverslag uit Schiedam, Nederland van Erica en Fieke - WaarBenJij.nu laatste stukjes - Reisverslag uit Schiedam, Nederland van Erica en Fieke - WaarBenJij.nu

laatste stukjes

Door: Erica

Blijf op de hoogte en volg Erica en Fieke

16 Mei 2014 | Nederland, Schiedam

Hallo luitjes,
na een zeer speciale reis met weinig tot geen contact met "de buiten wereld" zijn we dan toch alle drie heelhuids terug in onze eigen omgeving.
Na een gevecht vanmorgen tussen mij, mijn fototoestel en de computer, is het me gelukt om wat foto's nog bij de vorige verhalen van ons en mijn zoon Eelco te plaatsen.
Bedankt Eelco voor de update die ik zo af en toe via de telefoon in sneltreinvaart moest doorgeven in Kameroen.
Er wordt daar nog met de tamtam soms gewerkt, en nu begrijp ik ook waarom...... het is de snelste en enigste methode, en geen last van stroom storing of zo.
Zaterdag ga ik onze laatste belevenissen er nog bijzetten en wat andere en algemene foto's.
Wat ik al wel kan vermelden is dat de container aan zou komen in de haven van Douala tijdens ons vertrek, maar waarschijnlijk doen een paar afrikaanse roeiers niet hun best of zijn hun peddels kapot want schip heeft vertraging van ca. een week.
De onderhandelingen zijn nog steeds gaande over de prijs en evt. andere handelingen.
In eerste instantie dachten we met z'n allen dat voornamelijk de ellende alleen door Kameroen zijde kwam. Maar nu we wat overzicht hebben over alles blijkt het al in Nederland fout te zijn gegaan.
Hans wilde de container al weken er vóór laten vertrekken maar het bedrijf waar hij contact mee had zorgde zelf voor vertraging. Hierdoor waren de inklaringspapieren niet bijtijds (hier in ons land) bij hem. Dan zou hij rustig al alles hebben kunnen doorlezen en controleren.
Want nu blijkt ook dat de klaringspapieren welke per DHL naar Bamenda zijn gestuurd, niet kloppen/ compleet zijn.
En elk kameroentje heeft wel iemand die iets weet hoe te regelen, of wel weer een connectie kent..... Maar aangezien de electronica daar nog niet overal zijn werk doet, is het dus steeds heen en weer reizen voor info.
Al met al waren Hans (en ft. Chrysanthus)woensdag tijdens onze terugreis nogmaals met alle papieren op zak, in gesprek gegaan met John, onze douaneman. Deze moet nu maar contact opnemen met Antwerpen (waar container is ingeklaard) om de juiste papieren en "te naams stelling" voor elkaar te krijgen.
Hans heeft een max. bedrag genoemd aan ft. Chrysanthus waarvoor hij het door kan/wil laten gaan en anders is het einde verhaal. We wachten dus met spanning af.
Speciaal was sister Sheila (welke de container in eerste instantie in ontvangst neemt) enorm blij te horen over wat er zoal in de container zit en ook personeelsleden in t reva-centrum van Bafut waren heel dankbaar. alleen al met onze poging !!!!
Echt jammer dus dat we dit niet kunnen hebben filmen, en voor nu zou ik al uit mn dak gaan wanneer ik te horen krijg dat alles toch nog binnengeloods is. Niet omdat ik er de nodige tijd in heb gestoken, maar zowel Fieke als ik hebben gezien dat het ECHTE armoe is waarmee ze daar de patienten moeten helpen.
In het weekend wat meer berichten en foto's.
Groetjes iedereen.
Oja, soms konden we nog wel wat reakties lezen wanneer site "deels" binnen kwam. Het was dan leuk deze te lezen.

  • 16 Mei 2014 - 16:12

    Marit Van Mourik:

    Waaaaaa time flies!

  • 16 Mei 2014 - 20:57

    Evelyn Vonk:

    Super hoor dames, leuke foto's. Ik krijg een goed beeld van het geheel. Nu even lekker bijkomen.

  • 16 Mei 2014 - 22:55

    Daielle:

    Je bent alweer terug zo te lezen, ik heb alles terug moeten lezen omdat ik zelfs hier in nederland meer geen internetverbinding had als wel.....ja zelfs hier kun je er maar last van hebben.
    Ik ben blij te lezen dat jullie weer heelhuids terug zijn gekomen, dit zal een reis zijn die jullie altijd zal bij blijven denk ik, super dat je dit gedaan hebt

    x Daielle

  • 16 Mei 2014 - 23:26

    Jeanne Swaan:

    Hoi Erica en Fieke,

    Fijn dat jullie weer heelhuids terug zijn op Hollandse bodem. Jullie hebben met eigen ogen gezien dat het leven in dit land zo slecht nog niet is. Al mopperen we veel en klagen niet minder.
    Ik hoop jullie snel zelf te spreken, probeer wel lekker uit te rusten voor je weer wordt opgezogen in de dagelijkse gang van dit stress land.
    Dikke knuffel en tot...?
    Jeanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erica en Fieke

De heren Hans en Wim van de "stichtingkameroen.org" reizen op de heenweg met Fieke en Erica mee. Daar aan gekomen, gaat Wim zijns weegs en Hans zal ons af en toe begeleiden.

Actief sinds 29 Maart 2014
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 7659

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 15 Mei 2014

hulpverlening Kameroen

Landen bezocht: