"onze" Fon overleden. - Reisverslag uit Schiedam, Nederland van Erica en Fieke - WaarBenJij.nu "onze" Fon overleden. - Reisverslag uit Schiedam, Nederland van Erica en Fieke - WaarBenJij.nu

"onze" Fon overleden.

Door: Erica

Blijf op de hoogte en volg Erica en Fieke

18 Mei 2014 | Nederland, Schiedam

Sommige belevenissen hebben nog een staartje, zo ook deze over de Fon.
De Fon is, zoals vermeldt, de koning van een stam en heeft meerdere vrouwen. In ons gebied konden we de huizen van een Fon herkennen doordat ze veelal pyramide-daken hebben.
Wij zijn bij een Fon in Sang Tembeng (bij Njindom) op bezoek geweest omdat Hans hem goed kent en hij wat normaler is.
Toen wij daar kwamen bleek hij zich erg ziek te voelen en had een olifantsbeen waardoor hij nauwelijks kon staan. Fieke en ik zagen al wel dat het niet te best met hem gesteld was. Hij zou de komende wk wel naar het health center gaan....
Wij hebben daar nog rolfluitjes en kleurboek met stiften gegeven aan paar van zijn (klein?-)kinderen. Bij vertrek van ons kregen Fieke en ik een echte paarden/koeien-staart om vliegen weg te meppen. Deze staat ook op de foto. Voor mij is dit extra speciaal omdat mijn 2e opa ooit in Kenia missionaris was en dit toen voor ons meebracht. Hij hing trots bij ons thuis aan de wand. Nu echter al een tijd verdwenen, dus dit ding heeft voor mij zeker emotionele waarde.
Vandaag belde Raymond, de eigenaar can "café De Pet" in Njindom naar Hans om te vertellen dat de Fon is overleden.
Hij is opgenomen voor het volgend leven dus treuren mensen daar niet of nauwelijks.
Ik doe straks wat foto's van ons Fon hier bij.

  • 19 Mei 2014 - 09:25

    Daielle:

    Dat zijn weer de mindere dingen van zo n trip..........Ik kan me voorstellen dat dit toch wat met jullie gedaan heeft om te horen dat hij inderdaad daadwerkelijk is overleden.
    wel symbolisch dat je van deze man ook nog zo n staart hebt gekregen.
    Geef hem maar een speciaal plekje in je huis

    x Daielle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erica en Fieke

De heren Hans en Wim van de "stichtingkameroen.org" reizen op de heenweg met Fieke en Erica mee. Daar aan gekomen, gaat Wim zijns weegs en Hans zal ons af en toe begeleiden.

Actief sinds 29 Maart 2014
Verslag gelezen: 824
Totaal aantal bezoekers 7666

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 15 Mei 2014

hulpverlening Kameroen

Landen bezocht: